Träffade Gunnar och Uddeholmsgänget på Sporthotellet

Inte fullsatt i den nyrenoverade matsalen, men fjorton glada, mätta, och nöjda golfare var där.

Lars-Erik leder efter första tävlingsdagen med sina 40 poäng! Han syns längst till höger i  bild.

Peter och Sofie bjöd in mig att äta av maten, och jag kan bara bekräfta att gästerna som berömde maten hade rätt! Jätteläckert!


Efter maten tog Gunnar fram gitarren.

Han sjöng vackert och alla hade roligt.

Folke hoppade in med några roliga fräckisar när Gunnar behövde vila


Gunnar avslutade med det sista han hade med sig i texter från "senaste kräftskivan" som han sa...
... f-n trot.

Men kul hade vi. Även jag, som mest störde med min kamera.

Före läggdags pratade vi lite gamla minnen. Oj vad tiden går upptäckte jag. Men inte när vi sågs, bara när Gunnar började berätta om våra olika möten...

Hade glömt att det var så länge sedan som jag var på dåvarande Nygård första gången, och fascinerades och inspirerades av Bengts och Gunnars charm och sätt att uttrycka sig och tänka.
Och jag gör det fortfarande.

Kommentarer
Postat av: Gunnar Hjerdt Bengtsson

Tack för senast sköna Idre - under 3 dagar 7-8-9 sept upplevde jag för 3-dje året Idres fina golfbana bättre än någonsin - jag förstår att det finns många "fans" i hela Skandinavien. Som personlig erfarenhet så vet jag väldigt mycket om naturen kring de olika hålen - och den är rätt förlåtande. Uffe B är ju den verkligt stora ambassadören för Idre-golfen - all heder till Uffe. Vi möts igen - ha en fin höst. Gunnar HBn

2009-09-11 @ 09:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0