Spännande golfmatch idag...

Nigel och jag spelade Bästboll Match mot Täby. Jan och Ann representerade förstås Täby.

Jag har inga bilder från matchen eftersom det var total fokus på golfen...

Det var hårda bud för Nigel och mig eftersom Ann och Jan var 5 upp efter 8 hål.
Men efter 10 hål var dom bara 3 upp... och efter 12 hål 5 upp igen... 

Nigel och jag kämpade vidare och inför hål 18 var dom bara 1 upp.
Vi vann hålet och matchen slutade "All square" (alla sidor lika alltså...) "Even" med andra ord.

Men som vanligt räknade vi ut alla de olika individuella resultaten...

Poängbogey  1:a Ulf, därefter Ann, Jan och Nigel i nämnd ordning (men det fattades bara 2 poäng mellan första och fjärdeplatsen)

Slag scratch  1:a Ulf, tätt följd av Nigel, därefter Jan och Ann.

Köpenhamnare 1:a Ulf, och därefter Nigel, Ann och Jan.

Och vi hade bara lätt regn vid fyratiden, precis som YR.NO hade förutspått.

Efter en bit mat så gick Ann, Jan och jag de nio sista hålen en gång till. Vi fick sällskap av BjörnE.

Och vi fick en del solglimtar mellan de mörka molnen.

Ann siktar och laddar på hål 10

Och det gick givetvis bra

Björn och Jan i motljus på hål 11 och solen är låg

Lite småkyligt blev det ibland när solen inte värmde.

Och de mörka molnen blev blåsvarta när solen tittade fram

Dramatisk himmel bakom elvans green när Jan puttar för Birdie. Det blev ett enkelt Par...

Vi tävlade inte officiellt, men när jag tittar i mina noteringar ser det ut som att Jan vann med Björn som tvåa tätt följd av Ann...

När vi spelade sista hålet var det ganska skumt, men det kom faktiskt in en boll till efter oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0