Sommarväder idag men blåsig start...

Först spelade jag och Nigel en kul match mot Ewa och Thomas.

Nigel och Thomas i samspråk på hål 8 medan vi väntar på att en genomsläppt tvåboll ska putta klart.


Matchen var spännande i nio hål ända fram till en kontrollräkning av ställningen...
Jag hade matchen "All square", men jag hade räknat fel på Ewas hcp, och det visade sig att vi låg 2 hål under...

Efter hål 11 var vi bara 1 hål under.

Vi släppte då igenom en annan tvåboll och jag tog lite bilder på hygget för tomter vid hål 12.

Känns ovant att se terrängen bakom den täta skog som fanns där tidigare.


Här ute ska det bli hus så småningom...


Ewa och Nigel spanar efter Thomas andraslag på hål 12.

Jag gjorde Par på hålet, men vad hjälpte det när Ewa också gjorde ett suveränt Par.
Nu var Österhaninge 2 hål upp, och efter Thomas Par på hål 13 så var dom 3 upp.

Vi delade hål 14 men matchen avgjordes på hål 15. Det blev 4/3 till Täby alltså.
Jättekul att få spela med Ewa och Thomas igen. Jag tror inte att jag har gjort det efter Midsommargolfen 2006.

Efter en kul golfrunda med Ewa, Thomas och Nigel träffade jag Ann och Jan för prisutdelning i Ordovicium Cup.

Det visade sig att deras veckolånga utflykt till Åre var ödestiger. Jag hann då förbättra min Eclectic och vann därför Cupen.

Tack Ann och Jan för en god middag och många härliga golfmatcher!

Efter maten avslutade vi med en tremannascramble över nio hål.
Nu var vi äntligen i samma lag...

Vi hade tänkt oss att göra minst Par på alla hål, men det blev inte riktigt så trots härligt väder.
Nåja, vi gjorde tre Par av nio möjliga och missade övriga på grund av sneda eller korta puttar.

Jag ser redan fram mot nästa års Ordovicium Cup med lite mer strikta regler. T ex ska jag inte ha fördel av fler ronder...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0