Sanslöst spännande fotboll...

Jag såg matchen mellan Ungern och Sverige på Lodjuret tillsammans med Emil och knökfullt av golfare som jag träffat igår och idag.

Det var länge sedan jag såg ett så kul och offensivt spel från ett svenskt landslag.

Efter ett svenskt gigantiskt övertag och ett tidigt 1 - 0 befarade jag en ungersk hemmaplansstraff i slutminuterna...

Straffen kom, men den var nog ganska rätt dömd. Och den kom tidigare än jag befarat.

Min nya uppenbarelse med bara några minuter kvar med övertidstillägg var att Zlatan skulle tråckla in bollen så som bara han kan.

Och han hade mage att göra det!

Efter en genial långpassning från någon så skickade han bollen på mål och målvaktsreturen studsade i Zlatans mage och i mål...



Bilder från Aftonbladets webb...

2 - 1 till Sverige och fortfarande chans att gå vidare till VM.

Och Danmark ordnade oavgjort mot Portugal. Dansk vinst hade varit bättre, men tack ändå Danmark.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0