Om lagarbete och gemensam tvättstuga...

Jag tror mycket på lagarbete, men det krävs en duktig och inspirerande lagledare.

Tvättstugan i vår kommunägda stiftelse förfaller inte i en jämn takt. Men det finns brister som inte åtgärdats på evigheter. Ett torkskåp har saknats i många år och har blivit en flaskhals som liknar en ledsen snabel...


Det senaste som försvunnit är ett strykjärn. Kanske på lagning, kanske stulet, vem vet...

Strykunderlaget har jag investerat i efter att det tidigare var trasigt, sönderbränt och inkletat med smält plast.

Ska jag slita av mitt strykunderlag och stryka hemma i fortsättningen, eller ska jag bjuda på mitt eget strykjärn?

Jag ställer gärna upp med strykjärn och tycker att gemensamt utnyttjande är resurseffektivt och bra på många vis.

Men då krävs det en intelligent ledning som förstår att använda kollektivets resurser på ett bra sätt.

Problemen med en väldigt avlång kommun borde kunna hanteras bättre.
Och hyran ökar varje år. Hyrestgästföreningen bryr sin nog inte. För få medlemmar här uppe, och ingen affär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0