Om golftävlingar utan pris för Längsta drive...

... och golftävlingar utan pris för Närmast hål...

Jag tycker personligen bäst om Matchspel, men ofta spelar vi Poängbogey med många deltagare.

Att då plocka ur den gemensamma prispotten ett pris för Längsta drive känns fel eftersom det ofta är bara ett fåtal som slår långt nog.

Jag kan förstå låghandikappare som slår långt, men har svårt att prestera mer än 36 poäng i Poängbogey, och som vill ha en chans att ändå vinna mer än ett trepack bollar.

Men att dela ut de ihopgnetade pengarna från torsdagskvällarna på ett pris för Närmast hål eller Längsta drive känns väldigt fel.
 
Att alla bettar en tia eller mer för att ha en egen tävling är OK, men de ihopskrapade prispengarna ska fördelas efter golfprestationen över 18 hål tycker jag.

Däremot kan det bli en extra krydda i tävlingen med hjälp av sponsorer. Ungefär som när de stora turneringarna har en lyxig bil som pris för "Hole in One".

Sponsorer inför nästa års Gutgolffinal är välkomna med förslag.

I år var det bara Gunnar O som sponsrade med ett trepack bollar, förutom Birgers jättesponsring från förra året tack vare SSAB.. där två golfbagar blev över till i år.

Fredrik sponsrade också hyggligt tyckte jag med hjälp av Jocke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0