Öl för ett Par idag...


Kerstins inspel på hål 16 var bara en halv meter från ett glas vin till alla i bollen. Men en öl till Kerstin blev det. Suddig bild eftersom jag inte vill göra reklam för ölsorten utan ersättning  ;-)

Ni minns väl att Knappgården, som sponsrar hålet, har priser för alla som spelar med mig eller Nigel och gör Par eller bättre. Det här är första gången i år som det delas ut... men SÅ svårt är väl inte hålet?

Tack vare bra spel tidigare från Agneta och Kerstin så avgjordes matchen mot Erling och mig på hål 16. Tjejerna vann alltså med 3/2.

Här en bild från hål 8 när vi bara låg 1 under.

Efter hål 11 var vi "All square" och det var fortfarande liv i matchen efter hål 14, då vi var 1 under.

Agneta och jag hade 18 poäng vardera efter de första nio hålen. Kerstin låg sist på 12 poäng. Men oj vilken uppryckning Kerstin gjorde. 21 poäng på sista nio och hon vann den individuella Poängbogeyn 1 poäng före mig.

Imorgon är det måndag med soligt väder, och då ska Erling och jag spela med Alf och Nigel.

Dagens balkongbild visar att solen redan börjat titta fram, och att det är höst...

Vi hade en jämnmulen dag på golfbanan, men slapp regnet som var förutspått. Det kom några små stänk ibland, men inte så mycket att man behövde plocka fram sitt paraply.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0