Ny golfmatch Holland - Sverige idag...

Igår vann Holland med 4/3, men idag blev det spännande match ända upp på hål artons green.
Visserligen inte för svensk vinst, men det fanns en möjlighet att vinna hålet för delning av matchen.

På hål 10 hade jag ett uselt utslag i skogen till vänster, men fick ut en järnsjua till 100 meter kvar och la Pitchen ovanför flaggan och fick en lång och krokig putt utför...

Ralf hade ett bra järn från tee och pitchade djärvt och precist över bunkern för en Birdieputt.

Holland är ett upp i matchen i det här läget och ser fram mot att bli två upp...

Även Karl ser nöjd ut efter sonens snygga slag.


Erling är också glad eftersom han litar på att jag ska sänka min åttametersputt för Par.


Det märkliga var att jag direkt såg linjen och kände att jag kunde sänka putten. Härlig känsla.
Oj vad länge den bollen rullade innan den tippade i hål...

Ett nytt Par att notera i "Ordovicium Cup Rolling Eclectic"...

Och Sverige och Holland delade hålet eftersom Ralfs Birdieputt inte var så kort som det såg ut från Fairway. Men fortfarande ett upp för Holland alltså.
Men efter Ralfs Birdie på hål 11 så var Holland två upp. Och dom var tre upp efter hål 13.

Och efter hål 14, 15, 16 och 17 bara ett hål upp. Dormy alltså.

Matchen avgjordes till Hollands fördel på sista hålet. 2/0 till Holland alltså.

Och det hade varit orättvist med ett annat resultat. Ralf (9,5 i hcp) spelade idag mycket bra och gjorde 36 poäng trots en del missade puttar.

På hål 16 blev det ingen utdelning av vin eller öl idag heller...

Imorgon blir det ingen ny landskamp eftersom Erling ska spela en tävling med gamla vänner från Hälsingland och jag ska spela med Angela för att ladda inför vår partävling på lördag.

På vägen hem hälsade Erling och jag på hos Arne för att hälsa på Vicky och se några nya målningar.

Några bilder på nya målningar kommer i ett separat inlägg inom kort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0