Kurvans Tyg o Kläders golftävling idag

Jättekul tävling med många glada deltagare och ett stort prisbord som räckte till alla.

Angela och jag spelade tillsammans med ett trevligt par från Leksand

Här en bild på Angela, Gittan och Roger i en paus på hål 5.


Vi hade en jämn match i bollen och efter Angelas Par på hål 12 ledde vi med en poäng...
Därför blev det nya bilder på tee till hål 13.

Angela får en kram av Roger...


... och Angela fixar så att även jag får vara med på bild med Gittan.

Före hål 18 ledde vi med två poäng, men trasslade till det framme vid green och streckade hålet samtidigt som Gittan gjorde en Bogey för tre poäng!

Men vi hade inte med toppstriden att göra trots att vi hade kul och slog en hel del bra golfslag.

Nu väntar vi bara på prisutdelning...

Närmast sitter Pipa o Gunnar med Anita och Nisse.

Prisbordet var proppfullt

Och Trond och Anna ser glada ut och en prisutdelning med Trond är alltid stor underhållning

Här sitter troligen blivande vinnarna. Kompisar till paret från Leksand som jag och Angela spelade med.

Jo Eva och Micke vann mycket riktigt på sina 42 poäng. Kurt och Gun kom fyra på 39 poäng om jag inte mins fel.

Närmast hål på hål 3 vann Lars

Trond hade förvarnat om svininfluensan så det blev inga pussar utan bara hjärtliga kramar på gott avstånd...

Long drive vann Idrebua-Micke

Det kallar jag kram...


Och första priset gick till Micke och Eva från Leksand som höll ett kort och trevligt tal efter Tronds lilla introduktion.

Första pris som prisutdelare går alltid till Trond. Han är lika duktig på det som på golf... även om golf kan trassla till sig på ett annat sätt än en prisutdelning.

Ann och Jan är tillbaka i Idre och fick också pris

Ann hittade något kul och Jan ser lurig ut inför sitt val.

Angela och jag fick också pris. Ann tog bilden på mig

En snuttefilt tror jag att jag valde.

Och i alla tävlingar är det någon som kommer sist. Ibland lottlösa och sugna på revansch på banan, men ibland bara glada och överraskade över att det finns priser kvar.

Tor-Arne fra Norge med glad tjej som jeg glemt namnet på fick bära hem lite av varje...


En kul tävling som återkommer nästa år med "Kanonstart" och mat efter tävlingen enligt Tronds förhandstips.

Imorgon är det kul arrangemang uppe i tomtområdet med mängder av aktiviteter. Mat, golftävling, fiske, Ernst Kirchsteiger berättar om inredning och design och det blir guidad vandring längs sex av de nya nio golfålen med arkitekten Johan Benestam.

Allt startar klockan 14, men golfvandringen blir först vid 16-tiden.

Ann, Jan och jag kommer därför att promenera de tre nya hålen bakom hål 14 i förväg... utan guide.
Nåja, jag har ju gått där tidigare innan träden togs ner för att skapa siktgator, så jag kan ju var guide.

De hålen blir ett riktigt lyft för banan och ganska utmanande tror jag. Högt och med härlig utsikt över banan och fjällen i bakgrunden.

Jag har visserligen gått de andra sex hålen också, men då var det innan de var röjda och markerade, så jag har ingen bra uppfattning om de hålen. Men utmanande blir nog även dom.
Och jag tror att det blir större skillnad mellan röd och gul tee på de nya hålen...

Bra väder tycks det också bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0