Kul golf i sommarväder idag...

... men nu blir det tre dagar uppehåll med golf och bloggande eftersom jag ska hälsa på barn, barnbarn, syster och mamma... på tre dagar.

Hade det inte varit för finalen i Gutgolfen på lördag så hade jag nog tagit en längre semester... ;-)

Och när det gäller den tävlingen så kan jag berätta att jag ska mejla en sammanställning över ronderna och ekonomin till Kina senare ikväll.

Det blir inget komplicerat rankingsystem med decimaler i år. Det blir inte heller någon komplicerad lottning av bästbollar i efterhand, utan vi spelar en herrtävling och en damtävling helt enkelt.
De herrar som deltagit flest gångerpå torsdagarna kommer att få något slag extra i finalen, och de som anmält sig, men inte spelat fyra ronder, får lösa in sig för 50 kr per missad rond.

Men idag blev det en kanondag trots att den startade lite gråtrist.

Spelade 18 hål med Nigel och Birger.

På första hålet träffade vi alla fairway, och Nigel slog mitt i och nästan lite onödigt långt.

Halvdistans för en kort klubba kvar...

Nigel landade vid flaggan. Den skulle ha landat fem meter kortare och rullat i hål för Eagle istället.

Men vi fick se en Eagle när vi var på hål 7. En Kungsörn cirklade majestätiskt över skogen ovanför femmans green.

Mäktig syn.


Golfen gick stundtals ovanligt bra i det härliga vädret.
Men för min del berodde det nog på den stundtals hårda vinden. Jag gillar när det blåser.
Eller också berodde det på att jag hade både chaufför och caddie. Nigel hade ju hyrt golfbilf för sina fotbekymmer och jag passade på att åka med.

När vi var på hål 13 kunde vi se Jocke med två elever som tränade bunkerslag.

Jocke demonstrerar och Sofie med pojkvän tittar på.

Och på vägen kommer Herr G på promenad med Vicky.


Bild på mitt spelsällskap på hål 18. Birger bär en gul pikétröja som han vann vid en Gutgolffinal för några år sedan.

Plus 16 grader och somrigt värre trots alla höstfärger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0