Fyra tävlingar idag och 27 hål...

Vi började som en fyrboll med Alf, Erling, Nigel och jag. Vi spelade "Bästboll match", och jag pusslade finurligt ihop mig med Nigel genom att föreslå de yngsta mot de äldsta. Alf, Erling och jag är födda samma år, men det skiljer några veckor repektive månader till min fördel. Nigel är fyra år yngre.

De unga vann på hål 10 med 9/8.

Då började vi en ny match med Alf och Ulf mot Erling och Nigel. Den matchen blev jämnare.
Här poserar grabbarna på hål 15.

Nigel hukar lite för att visa hur ont ynglingen har i fötterna... i det här läget var matchen "All Square", men Alf ordnade ett snyggt Par och vi var 1 upp inför hål 16.

På hål 16 löste Nigel ett besvärligt läge med ett suveränt vattenslag. Ytterligare ett slag till min samling. Jag blev våtare än Nigel...

Vi delade hål 16 men vann hål 17. Det blev alltså 2/1 i den matchen.

Ny match på sista hålet. Erling och jag mot Alf och Nigel. 

Nigel fick problem från start och Alf placerade andraslaget i skogen nedanför 150-pinnen.
Jag låg i ruffen nedanför samma pinne på två, och Erling låg nedanför högra greenbunkern på tre.
Då kände jag mig säker på ytterligare en vinst, men så blev det inte.

Jag duffade tredje och Erling duffade fjärde. Alf kom ur skogen och gjorde en Bogey på hålet.
Erling och jag trasslade vidare och gjorde inga poäng.

Efter en smörgås och kaffe så fortsatte Alf, Nigel och jag nio nya hål där vi spelade individuellt, och utan hcp. Bara Bogey eller bättre räknades. 1 poäng för Bogey alltså.

Nigel startade med en Birdie på hål 1, och vann på 10 poäng. (18 poäng med två streckade hål om man räknar med rätt hcp). Jag kom tvåa på 6 poäng med Alf tätt efter på 5 poäng. Omräknat med rätt hcp så hade jag 16 poäng och Alf 17 eller 18...

Kul golf var det i alla fall. Och imorgon blir det nog några hål med Nigel och Erling. Troligen inte 27, men 18 ska vi väl hinna med.

Jag reser bort onsdag till fredag och ingen behöver därför undra vad som hänt... ;-)
Kanske det t o m blir paus i bloggandet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0