Fortsatt härligt sensommarväder på höstkanten...

Och naturligtvis golf. Den här gången lockade jag ut Erling på en runda.

Första nio hålen fick vi sällskap med Pipa och Gunnar.

Det är drygt 100 rundor sedan jag spelade med Pipa sist. Förra året alltså...
Båda spelar stabil golf och missade den här gången bara ett par poäng jämfört med sitt hcp.

Efter pausen anslöt Jan-Erik K till Erling och mig, eftersom Pipa o Gunnar bara skulle spela nio hål.

Jan-Erik tar en slurk vatten efter att vi alla passerat "Havet" på tre slag. Chans på en öl sponsrad av
Knappgården för alla tre alltså. Men då behövs det nu ett bra fjärdeslag.

Erling är först ut och siktar noga över skogen...

Tyvärr gick bollen lite lågt och stoppades av en kvist i ett träd. Ingen öl för Erling alltså eftersom det blev för svårt att sänka femteslaget från skogen.

Jag hade chans nummer två, men missade green och fick chippa för en öl. Men missade lite. 

Jan-Erik träffade green, men "ölputten" blev för svår. Bogey blev det.

Jag spelade stundtals bra och fick 33 poäng trots två streckade hål. En av mina bättre rundor i år.
Min 114:de runda i år.
(114,6 för att vara exakt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0