Final i Gut- och Jentgolfen idag...

... och vi hade härligt sensommarväder.

Jag hade blivit lottad tillsammans med Arne S, Inge J och Dan-Rickard M.

Här har Arne hamnat bakom en tall på hål två och tvingas knacka ut bollen i sidled

Dan-Rickard hade inte spelat golf på tre veckor och ville ha en bra start, men han fick problem på hål 1. Men vad gjorde det när han reparerade med ett Par redan på hål 2.

På hål 5 blev det lite kö med två bollar på tee, och en boll som puttade på hål 4.

Tore laddar när Birger och Björn tittar på.

På hål 4 försöker Micke styra i sin Birdieputt på ren vilja, men den smyger förbi hålkanten

Jag såg när inspelet kom rullande över kullen och vek lite till höger och stannade kort. Nära Eagle där Micke!

Jag hade inte spelat på tre dagar och fick en bättre start än Dan-Rickard. Efter sex hål ledde jag i vår boll med mina 15 poäng mot Inges 13 poäng och Dan-Rickard som hade 12. Arne hade 10 poäng efter fem hål, men råkade strecka hål 6. Hygglig start för vår boll alltså.

På hål 7 fick Arne ett svårt vattenläge med bara halva bollen ovanför vattenytan.


Men Arne lyckades hitta en stans utan att bli våt om fötterna och fick upp bollen en bit.

Och jag fick en ny bild till min samling av vattenslag...

Efter nio spelade hål hade Inge och Dan-Rickard delad ledning i bollen med 21 poäng och jag hade 19. Arne hade oturligt streckat två hål, men hade ändå 14 poäng.

Men med imponerande fem Par i rad så ryckte Dan-Rickard åt sig en betryggande ledning!
Inte undra på att han kan koppla av - efter ett bra utslag på hål 15 - när vi får vänta lite på att green ska bli ledig

Dan-Rickard är 11 år och hade drygt 16 i hcp när vi startade, men efter tävlingen har han drygt 14...
... och är fortfarande 11 år.

Inte undra på att Inge som låg lika med Dan-Rickard efter nio hål ser spänd ut

Men Inge höll ihop spelet och var en hålkantsstuds från Par och en sponsrad öl på hål 16.

Väntan på sista bollen och prisutdelning


Tjejerna gick ut först och hann klara av sin prisutdelning före vår

Här applåderar tjejerna Agnetas arrangemang

Gutarnas prisbord räckte till nästan alla

Presentkort till de tre på pallen, och därefter fick pristagarna välja i turordning.
Priser till de 16 första blev det.

Dessutom får de fyra som slutade sist en grupplektion med Fredrik. Jag har inte betalat den än, men ska göra upp med Fredrik imorgon så att alla fyra får ett skriftligt bevis på vad som ingår.

Jag kom på sjätte plats och valde en ny golfbag eftersom min gamla har havererat ganska ordentligt.

De tre på pallen blev:

1:a Dan-Rickard, 2:a Inge J och 3:a Alf J.

Kul och inspirerande att få spela i samma boll som ettan och tvåan...
... ett speciellt tack till Dan-Rickard som visade hur enkel och kul golf kan vara.

Dan-Rickard gjorde Par på 10 hål!

De fyra som kommer att få en grupplektion med Fredrik meddelas separat.
Men dom heter TD, AS, JAM och BC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0