Champagne för HiO idag!

Nej det var inte jag som stod för bedriften.
Det var en tjej från Värmland som slog sin 48-gradaren i hål på fjortonde.


Elin till vänster, med Fanta eftersom hon är gravid, stod för bedriften. Lagkompisen Ulrika till höger.
Båda från Bryngfjordens GK utanför Karlstad.

När jag hade hört hur hon beskrev sin 48-gradare från 88 meter så var jag tvungen att fråga om hon var ett känt proffs som jag missat...

Elin svarade att hon spelat på SAS-Touren och i Sydafrika, men aldrig blivit kändis. Men i Karlstad och hela Värmland är hon säkert välbekant.
Och nu är det barn på gång som prioritet nummer ett.

Eftersom det var fullbokat på banan så skulle jag inte spela förrän klockan tre på eftermiddagen.

Jag åt en god lunch före golfen.

Snyggt upplagt på tallriken och jättegott! Besticken har jag placerat lite slarvigt eftersom jag fick bråttom att äta när jag såg anrättningen.

Jag hade bokat en tvåboll med Erling på första lediga tid klockan 15:12, men så dök Tommy upp. Kul. Vi blev alltså en treboll. Och det var ju bra med tanke på att vi ändå snart hamnade i kön bakom alla fyrbollar.

Men vilket underbart väder vi fick. Höstfärgerna börjar komma och solen värmde gott.


Hål 5 med en vackert röd rönn och gulnande björkar...



Vi hade gott om tid att njuta av det härliga höstvädret eftersom det var långsamt spel före oss. Alla njöt förmodligen av en underbar dag på en härlig bana.


Tommy spelade bra de första nio hålen och var en hårsmån från att sänka sitt hcp.
Både Erling och jag startade uruselt, men Erling ryckte upp sig efter en 3-poängare på hål 6.

På hål nio hade jag en kort putt för Par. Tommy sänkte en kort putt för 2 poäng.


Erling siktade noga och sänkte putten för 3 poäng.


Och jag sänkte min för 4 poäng. Vi är ju Bogeyspelare för sjutton...

När solen sänker sig blir det långa skuggor. Vi spelade 12 hål eftersom vi insåg att det skulle bli ganska småmörkt om vi försökt spela 18 hål i det tempo som bollarna före hade.



En kul golfeftermiddag blev det. Jag lyckades spöa Erling med 1 poäng på sista hålet.
Men Tommy vann.

Och vi fick träffa nya och gamla bekantskaper på grund av köandet på slutet.

Alf och Bea kom ifatt och hade sällskap av en tysk som jag aldrig träffat tidigare. I bollen före gick ett par som jag träffat tidigare när Stråken haft tävling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0