Spännande idag...

... skulle det bli någon golf tro...

Erling och jag möttes av en stängd golfbana. Men vi slog några hinkar på rangen och jag tog lite bilder.


Erling skickar iväg en järn-7 spikrakt.

Vy över hål 18


Vy över hål 10


Vi tog en promenad efter kanten på hål 10 och jag fotograferade snön på Långfjället...


... Erling tyckte sig se ett gäng bollar nedanför stupet, men det var mest små klickar av snö

Så han gav snabbt upp och kom tillbaka välbehållen men tomhänt


Efter den golfen så hjälpte Erling mig att flytta bilen på Shell så att jag kunde koppla in en batteriladdare.
Inte för att försöka starta bilen, men för att åtminstone ha ett laddat batteri när jag skickar den till Mora för undersökning av kunnigt folk...

Och därefter gjorde vi en fjälltur i Erlings bil.

Städjan från korsningen upp mot Nipfjället.

Och Städjan från parkeringen nedanför Nipfjället


Erling har fortfarande sommardäck på bilen, men med fyrhjulsdrift så körde vi en bit till och vände uppe vid Nipgubben

Fjället Molnet i bakgrunden

Och Idre Fjäll och Städjan åt andra hållet


Vi tog också en tur in till Idre Fjäll för att se hur det fortskrider med det nya kompressorhuset för kanonsnö från Burusjön.

En del kvar att göra där, men det gamla systemet finns ju kvar intakt som tur är.

Det lär inte vara färdigt om en vecka, men långt före jul ska det vara klart... mitten av november?

Västbranten har i alla fall en hel del natursnö redan nu



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0