Om böcker och att läsa böcker...

Då och då får jag ett ryck och läser mycket och gärna.

Men att gå med i någon form av prenumeration som Bonniers "Spänningszonen" kräver en del jobb.
Den första boken var bra och jag fick den till ett mycket bra pris.

Sändning nummer två innehöll två böcker som var mindre bra. Jag tänkte säga upp abonnemanget men glömde bort det. Fick alltså två böcker till. Och två till innan jag bestämde mig för att säga upp...

Och då visar det sig att nästa erbjudande är två riktigt bra böcker som jag gärna vill ha. 

Så visst kan man beundra deras skicklighet. Ett par bra böcker utfyllda med skräp, och därefter ett par bra böcker igen...

Men just nu läser jag en av böckerna som jag kallar skräp. Och den har tydligen ett visst värde, i alla fall för mig.
Inte min stil, men den är smått spännande.

Och jag har inte läst något av Herta Müller.

Nyss vinnare av Nobelpriset i litteratur. Rumänska som bott i Tyskland i många år. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0