Och det blev golf med mer fokus på golf idag...

... och det gick ju inget vidare. Golf med för många, långa och envisa tankar på golf är alltså inte bra.. ;-)

Erling, Björn och jag träffades på golfbanan halv 12 efter en kall och frostig morgon och förmiddag.

Vi möttes av den här skylten
 
Och på övningsgreen syns frosten tydligt...


Men vi kom ut på banan efter ytterligare någon timme och spelade nio hål.

Idag hade jag kopplat på mitt fokus på golfen och lyckades gneta ihop 1 poäng efter sju hål.
Igår hade jag tankarna på annat håll och hade 16 poäng efter sju hål!

Man behöver kanske inte gå en kurs i "Zengolf" för att fatta att det gäller att koppla av golfen mellan slagen och koppla på i några sekunder före varje slag eller putt.

Att ha full fokus på alla kommande slag, och försöka komma ihåg att undvika misstagen på de föregående, är ingen bra metod.

Men min nya Driver går fortfarande bra, så länge som jag inte försöker slå längre än jag har förmåga till.  Och det märkliga är att den vid något enstaka tillfäller går drygt trettio meter längre än jag tror att jag förmår.
En lektion med Fredrik på cirka 15 minuter ingick i köpet, så efter den kan jag kanske öka min "bästa nivå" från tee. "Sämsta nivån" är redan höjd.

Men oavsett det så är den nya klubban snyggare och låter roligare.
Och det gör ju golfen roligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0