Lite golf idag också...

Erling och jag spelade nio hål och vid några tillfällen tittade den låga solen fram.
Plus en grad, men ingen vind. Alltså behagligt golfväder nu när man vant sig vid att det är snö på fjället och snart vinter.

Eftersom det är lite tjäle i marken så har smältvattnet på en del hål inte dränerats utan bildat en isskorpa. T ex på hål 6


Men man kan slå långt nu när det studsar och rullar bra...

Järn-5, järn-9 och en Lobbwedge räcker för att göra Par på alla hål...

I vår match så var det jämnt som vanligt. Efter att jag hade varit 2 upp så var vi lika inför sista hålet.
Jag vann det (med lite tur - eller snarare otur för Erling).

Det mest anmärkningsvärda som hände var att det dök upp några "Himmelfjäll" i märkliga molnformationer.

Jag har manipulerat bilden i Photoshop genom att ändra ljus och kontrast (för att göra det tydligare)

Men det kanske är "Tre Toppar" som vår herre vill påminna om...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0