Golfträning och en blåsning idag...

Erling och jag fortsatte vår närspelsträning från 25 - 30 meter eftersom banan och rangen fortfarande ligger under snön som kom i helgen.

Men vårt tee är snöfritt eftersom det har tak.

Erling syns inte i mörkret under tak, men hans boll syns när den seglar mot korgen bredvid mig.

Korgen är stor, men inte tillräckligt stor för att man ska träffa den varje gång.

Vi tävlade och räknade poäng så här:

1 poäng om korgen träffades efter studs.
3 poäng för direkt träff utanpå korgen.
5 poäng för boll direkt i korgen.

Men efter att jag studsat in en boll i korgen så införde vi 4 poäng för boll i korgen efters studs...

Jag ledde ett tag med 11 - 5, men Erling kom ifatt och gick förbi. Efter att jag studsat i en boll hade jag 15, men Erling studsade i två, ordnade många korgträffar och hade 20.

Efter att vi slagit ungefär fyra hinkar så var ställningen 21 - 21 när jag hade två bollar kvar...
Direkt träff på första och jag vann.

Hinkarna vi slår plockar vi upp efter varje runda, och vi har plockat dom i skogen utanför rangen om någon undrar...

När vi höll på med våra övningar så jobbade banpersonalen med att tömma och blåsa rent bevattningen inför vintern


Och till slut en helt annan sak. Igår berättade två vänner att dom kanske sett spår av björn i måndags när dom tog en promenad efter vägen bredvid hål 18...

Det måste undersökas tänkte jag och tog en promenad.
Och oj vad spännande.
Det här hittade jag:


Ganska likt björnspår som jag sett tidigare i andra sammanhang.

Men bilden visar inte hela fotavtrycket...

Jag följde spåren och kunde konstatera att min bild visar ett fotavtryck av en person som promenerat på vägen med golfskor och repat med broddarna i ett fotsteg.

Men visst kan det ha varit Björn. Kanske Björn E...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0