Golfbanans onödigt tidiga snö försvinner långsamt...

När det är minus 10 på nätterna så hjälper det bara lite att det är sol och plus 5 på eftermiddagarna.

Men vi har lite sakta växande gröna ytor att träna på.
Idag fick vi sällskap av Leif och Gotta på rangen. Leif plockade ihop en hink rangebollar i skogen innan han började sin träning.

Och Leif har bytt sving och slår numera från vänster. Jag provade, men jag lovar att jag inte skulle klara det om jag så fick träna i flera år...

Erling och jag fuskade med att slå några bollar från ruffen på hål 10 eftersom det är snöfritt efter kanterna.
Jag tog en bild mot de snöklädda fjällen i norr från tee på hål 14.

Inte ett moln och helt vindstilla.

Vi tog oss senare friheten att spela hål 18 med vintergreen ett par gånger. Vi spelad från ruffen (och i något fall skogen) och var noga med att inte beträda vare sig tee eller ordinarie greener.

Även om det är sent för en Brittsommar så tror jag att vi kan få spela banan utan snö på vintergreener nästa helg. Om inte förr.

Prognosen på Yr.no tyder visserligen på få plusgrader på dagarna, men inte värst mycket mer nederbörd. Så rimligt kalla nätter är vad vi behöver.

Nätter som är kalla nog för att spruta snö på Idre Fjäll och i Fjätervålen.
Idre Fjäll har dragit igång sina "Haubitsar"
 

Det har hänt att vi kunnat spela golf och åka utför samma dag vid flera tillfällen.
Om man vill kombinera skidåkning på längden med golf så kan man göra det i stort sett varje år på hösten. Och givetvis på våren.

Aktuella bilder från Grövelsjön


Båda bilderna hämtade från Fjällbloggen på Idre Fjäll.

Robert fyller år idag.


Grattis Robert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0