Golf i härligt väder och längdskidor på Idre Fjäll

På samma dag! 

Jag spelade 12 hål med Erling och Inge, men vi åkte inte skidor trots att det nu finns preparerade spår på Idre Fjäll.

Rangen är nu nästan helt snöfri, men den lockade inte längre eftersom banan är spelbar med få undantag.


I väntan på mina spelkompisar övningsputtade jag en del på green till hål 18.
Övningsgreen är snötäckt i skuggan av träden som inramar den.


Gräset har slutat växa och är inte alls så långt ifrån en vanlig sommargreen...


Men vi spelade som sagt 12 hål. Vi kunde ha spelat fler, men hål 8, 9, 11, 13 och 17 har en del snö kvar på fairway.
Och på hål 1, 2 och 11 spelade vi mot vintergreenerna.

Erling och Inge på hål 2
 
Vi hade tre klubbor var. Jag valde järn-5, järn-9 och lobbwedge.

Det var omöjligt att slå upp en torva eftersom marken var frusen precis ovanför gräsrötterna...

Jag gjorde Par på hål 12. Två järn-5 och en järn-9 så var jag på green. Bra studs och rull på en hård fairway om man prickar mitten...

Och på Idre Fjäll finns nu nästan 2 km välpreparerade skidspår

Bild från Idre Fjälls webbsida.

Och fler spår finns men inte lika välpreparerade enligt "Fjällbloggen".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0