Fortsättning om bilen...

I eftermiddags fick jag nya tips från verkstaden i Sundsvall. Jag fick veta artikelnummer och tips om var det finns en överbliven startspärr på en bilfirma i Södertälje. Jag fick till och med tips om en skrotfirma i Tyskland som har en begagnad enhet i lager som passar min bil. 

Suverän service. Äntligen.

Jag ringde Södertälje och fick veta att jag kunde få en bra rabatt. Minst 60%... men vad hjälper det när nypriset är nära 5 000 kr... 

När jag frågade om det inte är nödvändigt att koda om min startnyckel så fick jag veta att det måste göras på en Fordverkstad och kostar 1 200 kr.

Men jag har gott hopp om att få startspärren bortmonterad för mellan 500 - 1 000 kr.

Och eventuellt kan jag göra det själv. Behöver bara ett kopplingsschema för att kunna bygla anslutningen till startspärren. Nu när jag vet ungefär var den sitter. Vi får se hur det går...

För övrigt så går det fortfarande att träna lite närspel på golfbanan om man plockar tillbaka bollarna efter sig.

Blir det en eller ett par milda nätter och inga storaa mängder ny snö, så kan man snart spela på banan med vintergreener.

Erling och jag gjorde ett övningspass på rangen och tog lite promenader på banan. Här en bild från hål 18 där det inte är mycket snö kvar förutom på och runt ordinarie green.

Efter en kall natt och förmiddag så hade vi en skön eftermiddag med 4 plusgrader.

I natt blir det kallt igen, men natten till fredag ser ut att bli mild, och följd av en solig fredag. Kan man hoppas på tillåtelse att få spela vissa hål då? Om man spelar från ruffen eller skogen och inte beträder några greener...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0