Spännande detektivarbete...
Än har jag inte hittat någon som kan beskriva exakt var mitt startspärrstyrdon finns i bilen.
Men jag började med att lossa en panel under instrumentbrädan på förarsidan. Bar för att det fanns lättåtkomliga skruvar där.
Och där fanns det grejer...
Tur att man kan stoppa ner kameran på golvet och ta en bild på de två "luringarna" längst ner...
Nej inte någon av dom heller... tur att jag hade skaffat ett foto på styrdonet så att jag vet vad jag ska leta efter.
Men nu har jag fått ytterligare och lite mer precist tips om var den förmodligen sitter.
Jag visste att den "förmodligen" sitter i mitten, men där finns radio, AC-panel och längst ner askkoppen. Och inga synliga skruvar att börja jobba med, så därför har jag inte börjat där än. Och för att plocka ut radion krävs två specialverktyg....
Men idag fick jag ett tydligare tips om placeringen i mitten, så troligen slipper jag plocka bort radion och AC-panelen. Däremot frå jag ta bort mittkonsolen vid växelspaken och askkoppen...
Jag har ju min SAAB kvar och den har stått i ett drygt år nu med urladdat batteri. Men efter en laddning så startade den lätt och motron morrar som en katt. Nej, jag menar kurrar nöjt...
Men jag började med att lossa en panel under instrumentbrädan på förarsidan. Bar för att det fanns lättåtkomliga skruvar där.
Och där fanns det grejer...
Tur att man kan stoppa ner kameran på golvet och ta en bild på de två "luringarna" längst ner...
Nej inte någon av dom heller... tur att jag hade skaffat ett foto på styrdonet så att jag vet vad jag ska leta efter.
Men nu har jag fått ytterligare och lite mer precist tips om var den förmodligen sitter.
Jag visste att den "förmodligen" sitter i mitten, men där finns radio, AC-panel och längst ner askkoppen. Och inga synliga skruvar att börja jobba med, så därför har jag inte börjat där än. Och för att plocka ut radion krävs två specialverktyg....
Men idag fick jag ett tydligare tips om placeringen i mitten, så troligen slipper jag plocka bort radion och AC-panelen. Däremot frå jag ta bort mittkonsolen vid växelspaken och askkoppen...
Jag har ju min SAAB kvar och den har stått i ett drygt år nu med urladdat batteri. Men efter en laddning så startade den lätt och motron morrar som en katt. Nej, jag menar kurrar nöjt...
Kommentarer
Trackback