Jag måste flytta - eller skaffa en sambo...

Jag gjorde en test på DN för att se hur mina utsläpp av CO2 ser ut jämfört med medelsvensken, världsmedborgaren och målet som FN kräver...

Så här blev resultatet:



Eftersom det visade sig att det är mitt boende som står för 74% av mina utsläpp så gjorde jag om testet och skrev att vi bodde två i bostaden...
... och då blev det bättre




Då sjönk totalen från 3,1 ton till 2 ton per år. Boendets utsläpp minskade alltså från 2 ton till 1 ton.
Visserligen minskade jag samtidigt maten från 0,7 till 0,6 ton för att jag upptäckte att jag hade ätit 9 dagar i veckan i första testet...

Här är en länk om du vill testa själv.

Jag undrar hur länge det ska dröja innan vi får läsa larmrapporter om vilka klimatbovar vi är som bor ensamma...

Och det blir ju dessutom billigare om två delar på hyran, så jag gjorde om kolkalkylen och petade in ett par flygresor för golfspel i Spanien...




Och ser man på! Det stämde precis. Samma resultat som när jag bor ensam utan flygresor till Spanien...

Någon trevlig golfspelande kvinna som är intresserad? Jag sköter matlagningen och bloggen, om du tvättar och städar :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0