En fin Ford fortsätter...
Idag hade jag börjat snickra på ett mejl till firman som sålde bilen i Tyskland en gång.
Inte för att be dom lösa problemet, för det har jag redan fått hjälp med.
Jag ville bara veta exakt var enheten sitter placerad. För att slippa riva hela inredningen.
Återkommer om den biten.
Nu ville jag bar försöka anlita syrran och hennes man för att lite mer exakt ta reda på hur många skruvar som måste lossas, och vad som ska plockas bort på annat sätt, för att hitta det mystiska styrdonet.
Jag förberedde brevet med en bild på mittpanelen.
Och kopia på Garantieschein från Tyskland
Och serviceprotokoll för att se vilka som pysslade om bilen i början.
Och en bild på bilen när den såldes till Idre efter att den importerats till Sverige av någon i Skanör.
Det var nog någon gång 1998 tror jag...
Men då hamnade den i IDRE och så småningom uppstod ett mystiskt problem.
Ett mystiskt problem som säljaren upplyste mig om, men som inte gjorde mig speciellt orolig eftersom det inte kunde handla om brustna ramlager, trasiga kolvtoppar eller söndersmält topplock.
Jag har varit med om de flesta varianter av motorproblem och fattade att det här var något elektriskt.
Så jag köpte bilen.
Efter 7 månader med sporadiska problem vid start efter inköp på KONSUM eller ICA, och ibland korta tjuvstopp, så kändes allt ganska bra.
Det är en härlig bil med riv.
Men en morgon startade den inte. Ingent bränsle. Ingen ström till bränslepumpen eller trasig bränslepump.
Tack vare en slump fick jag kontakt med en man i Sundsvall som brydde sig.
Lång historia här emellan....
Men just när jag satt med det här inlägget så ringde Anders från Sundsvall och gav mig lite fler tips om hur jag monterar bort det som döljer det krånglande styrdonet.
Jag återkommer i Fordärendet. Jag lovar.
Under tiden ber jag alla bilköpare att fundera över vilken service dom kan få när garantitiden har gått ut....
Jag har alltså en 15 år gammal Ford i gott skick och har haft turen att hitta en person som bryr sig.
Alla som har en Ford, eller annan amerikansk bil (oavsett var den är tillverkad) ska rikta blickarna mot Sundsvall.
Jag återkommer.
Inte för att be dom lösa problemet, för det har jag redan fått hjälp med.
Jag ville bara veta exakt var enheten sitter placerad. För att slippa riva hela inredningen.
Återkommer om den biten.
Nu ville jag bar försöka anlita syrran och hennes man för att lite mer exakt ta reda på hur många skruvar som måste lossas, och vad som ska plockas bort på annat sätt, för att hitta det mystiska styrdonet.
Jag förberedde brevet med en bild på mittpanelen.
Och kopia på Garantieschein från Tyskland
Och serviceprotokoll för att se vilka som pysslade om bilen i början.
Och en bild på bilen när den såldes till Idre efter att den importerats till Sverige av någon i Skanör.
Det var nog någon gång 1998 tror jag...
Men då hamnade den i IDRE och så småningom uppstod ett mystiskt problem.
Ett mystiskt problem som säljaren upplyste mig om, men som inte gjorde mig speciellt orolig eftersom det inte kunde handla om brustna ramlager, trasiga kolvtoppar eller söndersmält topplock.
Jag har varit med om de flesta varianter av motorproblem och fattade att det här var något elektriskt.
Så jag köpte bilen.
Efter 7 månader med sporadiska problem vid start efter inköp på KONSUM eller ICA, och ibland korta tjuvstopp, så kändes allt ganska bra.
Det är en härlig bil med riv.
Men en morgon startade den inte. Ingent bränsle. Ingen ström till bränslepumpen eller trasig bränslepump.
Tack vare en slump fick jag kontakt med en man i Sundsvall som brydde sig.
Lång historia här emellan....
Men just när jag satt med det här inlägget så ringde Anders från Sundsvall och gav mig lite fler tips om hur jag monterar bort det som döljer det krånglande styrdonet.
Jag återkommer i Fordärendet. Jag lovar.
Under tiden ber jag alla bilköpare att fundera över vilken service dom kan få när garantitiden har gått ut....
Jag har alltså en 15 år gammal Ford i gott skick och har haft turen att hitta en person som bryr sig.
Alla som har en Ford, eller annan amerikansk bil (oavsett var den är tillverkad) ska rikta blickarna mot Sundsvall.
Jag återkommer.
Kommentarer
Trackback