Dimma och plusgrader.

Men inga dimmigt vackra bilder idag.

"This device does not support any media".
 
Så svarade datorn när jag skulle läsa in en bild. Men jag hade mina dubier redan när jag tog bilden. Batterierna i kameran var ganska trötta.

Men strunt samma. Ni kan säkert tänka er en dimmig dag i fjällvärlden.

Jag forskar vidare i hur jag kan påverka klimatet  :-)
Och det kan man ju numera göra framför datorn via diverse bloggar, vetenskapliga rapporter och tidningsartiklar... fniss

När det gäller Forden så forskar jag också vidare. Jag har efter ytterligare efterforskingar kunnat konstatera att det här är ett typiskt "gör det själv jobb".

Vilket betyder:

Om du kan lika mycket om hur bilar fungerar som en bilverkstad, och har gott om tid, så gör du det mesta billigare själv. Om bilen är halvgammal vill säga.

Och man måste ha näst intill obegränsat med tid.
 
Med sprillans nya bilar räcker det inte med tid och kunskap. Du måste antingen ha garanti eller en egen uppsättning av dator och uppdaterade analysprogram för din bil.

Tyvärr jobbar många märkesverkstäder utan att ha skaffat det senaste.

Det gnället gäller inte min bil som är från -94, men så är det ibland när det gäller nyare bilar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0