Bilder från snön - och läget beträffande Forden...

Igår kväll tog jag den här bilden av en blötsnöig trottoar och en välplogad men slaskig genomfart i Idre


Ser inte speciellt vintrigt och härligt ut. Eller hur?

Men det var nog en tiondels minusgrad. Så här såg bilen ut


Och appropå Fårrden så är jag ytterligare ett litet steg närmare en lösning.

- Jag har hittat problemet.
- Jag vet hur man kopplar om några ledningar för att lösa problemet.
- Men jag är osäker på hur jag hittar den "hemliga" Boschlådan någonstans under instrumentpanlen för att kunna genomföra omkopplingarna.

Idag tänkte jag börja plocka bort paneler, askkopp, radio med mera för att hitta den rackarns hemliga lådan..

Men, tänkte jag, hur ser den ut?
Jag måste ju snabbt erkänna att jag inte hade en aning...

I mina tidigare efterforskningar hade jag fått veta att det finns en i Södertälje. Den kostar nästan 5 000 kr ny, men jag kunde få köpa den för 1 700 eftersom den ska skrotas.

Men jag vill inte ha den.
Jag vill bara kunna koppla bort den.

Så jag ringde Södertälje igen och bad dom gå ut i lagret och ta ett foto, så nu vet jag vad jag letar efter


Jag bad att få en bild från sidan och en framifrån och det fick jag


Så även om det superhemliga startspärrstyrdonet är monterat med utsidan in bakom en täckplåt så vet jag att jag ska leta efter något i den här storleken som är infäst med tre skruvar...

Det går framåt.
 
Och jag kan ju faktiskt använda bilen som vanligt med hjälp av min tillfälliga lösning för ström till bränslepumpen. 
Även om det känns lite oroligt med mycket sporadiska men mycket kortvariga stopp när jag kör.

Det ska vara spännande att köra bil. Det ger upplevelsen en sorts mervärde ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0