Städdag och golf idag

Trots att det var den "Syttende Mai"  hade vi två norska vänner till hjälp med städandet.

Anders hade planerat arbetet och servade med vatten till svettiga krattare och sopare ute på banan


En liten knatte hjälpte till med egn kratta och spade. Det var Iris och Pierre som hade hjälp i bunkrarna


Nu har vi städat klart och snart blir det hamburgare, kaffe och läsk som Elisabeth dukat fram

Efter städning och en god hamburgare spelade Erlig och jag golf med Angela och Agneta.
Vi spelade Bästboll damer mot herrar, och det blev ibland spännande trots att damerna tog ett rejält grepp om tillställningen ganska tidigt

Jag fotograferade några knepiga lägen

Angela fick gnugga en tall på hål 5...

Men det gick ganska bra ändå

På hål 12 fick Erling chansen att testa mitt baklängesslag


... och det fungerade!

Bra jobbat Erling

På hål 15 var det Agneta som fick briljera. Hennes boll följde velodromkurvan runt viken men tippad tiilbak ner i myrslåttern..


Men med full koncentration och kraft löste hon problemet bra


Efter en väldigt jämn Bästboll om man bortser från hcp så blev det gruppfotografering

Agneta, Erling och Angela

Och jag fick också vara med på bild


Resultatet i vår Bästboll blev en klar vinst för damerna efter avdrag för hcp

Brutto hade vi exakt samma antal slag, men efter justering med hcp vann Agneta och Angela med 7 slag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0