Senaste nytt om golfbanans öppnande och städdag!

Städdagen är tidigarelagd till söndag den 17 maj.

Och banan öppnar tidigare, torsdag den 21 maj är det premiär. Lämpligt med tanke på långhelgen.
Dessutom blir det troligen med samtliga ordinarie greener om inte vädret blir extremt kallt och besvärligt före dess.

I dag var det kyligt på grund av en isande nordlig vind. Före golfen tog jag en tur till Häggberget för att se hur John har det med grundläggningen inför husflytt och tillbyggnad.


Nu är det snart klart för formsättning.

Elisabeth hade nyss varit där med en jättetermos kaffe åt byggherrarna.
Så jag fick också en fikarast tillsammans med Classe och John..

Det syns att dom fryser om händerna i nordanvinden...

Därefter blev det golf. Arton hål med Erling och sex med Angela...

Erling snärtar iväg en boll på hål 14

Full koncentration som synes.

I förrgår vann Erling med ett slag och det avgjordes på hål 18. 
I dag vann Ulf med ett slag och det avgjordes på hål 18.

Angela och jag spelade hålen 1 - 4, 8 och 18. Layouten på vår bana tillåter en mängd olika sexhålsvarianter när det är lågsäsong och ganska tomt på banan.

Angela på hål 2

Gräset växer utom på de fläckar där det kommit in ettårigt gräs, eller vad det är. Hur som helst så brukar de där fläckarna växa igen ganska snabbt.

Vid hål 3 mötte vi Arne och Vicky. Kul att se den totala fokuseringen från Vicky när Angela skulle slå över myren...


Ännu en kul golfdag även om den var lite kylig. Det kom en kort by av kornsnö, eller småhagel, men just då var vi inte ute på banan.

Kommentarer
Postat av: Angela

Undrar vad folk tror att vi sysslar med på golfbanan ?

2009-05-12 @ 08:54:21
Postat av: Uffe

Hi, hi... jag ser att vår avkortade runda blev lite tvetydig, men jag har ju bildbevis på att vi spelade golf

2009-05-12 @ 08:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0