Pegg På! Årets första golftävling i Idre

En sorts scramble där alla i tremannalaget bara får ha max sex bästa drivar.  
Så det handlade en hel del om taktik

Vädret påminde mer om en semester på Kanarieöarna, men alla var glada och många tränade puttning i värmen före start. Sol och nästan vindstilla och 25 grader varmt i skuggan...  minst.


Några publikbilder i väntan på sista bollen. Publik är väl egentligen fel eftersom alla deltagit i tävlingen.






Många passade också på att äta gott i väntan på sista bollen i tävlingen


Så småningom var alla i mål och det kunde bli prisutdelning

Tredje och sista pallplatsen tog Tobbe, Kerstin och Lennart. Kerstins solskärm skymtar bakom Lennart.


Andra plats på prispallen tog Mari, Arne och Jon-Anders.

Och vinnare blev:



Gunnar, Ingrid och Mats (Malle från Västerås) tillsammans med tävlingsledaren Skalman.

Några kom också sist trots en hel del riktigt bra slag och puttar...

Efter golfen fick vi skjuts hem av Angela och kikade där på Arnes förberedelser inför vernissagen i Sveg den 9 juni.


Affisch inför utställningen

Ett par av målningarna som troligen ska visas i Sveg. 

"Luftpiano" till höger.... varför inte... fungerar det med gitarr så....

Efter besöket hos "Herr G" och Angela så bjöd Erling på några glas vin på hemvägen.


Och Trond kom förbi på en Cool Cykel...


På hemvägen förbi Shell hittade jag en skön bil i värmen. "Be Ge" i sin nya cab...


Och på tomten mellan hyreshusen där jag bor porlar en fjällbäck


I morgon blir det nog mer golf nu när jag lärt mig att undvika ryggproblem när jag svingar klubban..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0