Golfpremiär på banan!

Vi gick en fyrboll Alf, Erling, Stefan och jag.

Mycket prestigeladdad tävling där Alf, Stefan och jag var bekväma och bar fyra klubbor i handen.
Erling tog vagnen och hela batteriet med sig.

Här har Alf räddat ett knepigt läge i en halvtorr bäck på hål 7 och Erling når nästan flaggan med sitt inspel


Efter nio hål låg vi lika förutom Alf som var två slag efter... därför hämtade Alf bag och vagn inför sista nio...

Här står Alf, Stefan och Erling och poserar på en härligt grön del av fairway på hål 12

Bilden blev lite suddig, så jag kan inte zooma in för att visa ansiktsuttrycken... alla tre tappade nämligen slag på mig på hål 10 och 11...

Men hål 12 vann Alf med Erling som god tvåa. Alf gjorde par och Erling bogey.


Parkeringen sedd från tee på hål 13. Vi är alltså inte längre ensamma på banan.
När vi skulle åka hem var det tretton bilar på parkeringen.


En helikopter flaffade förbi på låg höjd när vi var på hål 16


När vi spelat klart träffade vi Egon och Ellagreta som oljade utemöbler med Anders som supporter

Och så småningom droppade det in fler golfare

Kerstin, Jesper, Pipa, Gunnar, Putte och Skalman...

Nu är det snart sommar och fullt på både banan och verandan...

Golfmatchen vann jag med Stefan och Alf tätt bakom i nämnd ordning. Erling som hade släpat på vagnen från start tappade koncentrationen efter hål 14....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0