Golfpremiär i spännande väder

Idag var det officiell öppning av banan med full service från shop och restaurang.
Vi hade också ordinarie greener på fem hål...

Det hade regnat på banan på morgonen men många var där före oss som gick ut klockan tio.


Vi hade oroväckande mörka moln på ingång långt borta, men troligen skulle de dra vidare mot fjällen runt omkring.

På hål fem släppte vi fram två glada Idregutar


Och vi fick se grabbarna som kan snurra på ryggen

Tobbe hamnade lite kort till höger men lobbade i en Birdie. Rackarns snyggt!


Mikael slog en lite lägre boll (tror jag) och hamnade i bunkern. Jag såg inte hur bollen flög, men på bilden ser det ut som en låg boll framför Mikael i riktning mot bunkern...

Vi som gick i en fyrboll var Alf, Bea, Erling och Ulf. Jag hade ett bra resultat efter nio hål men fick problem på hål tio och tolv.

Vi hade blåsvarta moln i alla väderstreck när vi gick ut på hål tio. När vi var på hål tretton trodde jag inte att vi skulle klara oss från regn och hagel.

Alf, Bea och Erling och många bilar på parkeringen. En dramatisk himmel i bakgrunden. Men som oftast så slapp vi undan. Ovädersmolnen sögs mot fjällen i alla fyra väderstrecken.

Inte alls ovanligt med åska och regn som "missar" Idres golfbana på grund av fjällen runt omkring.

Hoppsan. Höll på att glömma resultatet av vår tävling.

Alf vann överlägset och Bea kom tvåa...
... och vi slapp regn.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0