Sol och vindstilla i dag igen!

En ny underbar skiddag på Idre Fjäll.

Medan Linus gick i skidskola så åkte Johan och jag några härliga åk.

Efter skidskolan tog vi upp Linus till toppen i sexstolen. På vägen ner åkte Linus och jag tillsammans. Jag höll mina stavar ut åt sidan och Linus höll i. Vi svängde både åt höger och vänster och ibland gick det fort.

Han ville inte hjälpa till att bromsa varje gång jag tyckte att det var läge...  :-)

Och sexstolen till toppen tyckte han var riktigt kul.


Han höll i sig bra men undrade vad som skulle hända om han tappade skidorna.


Så småningom fick han se hur många fjäll det finns runt omkring. Och hur små träden var, men mest gillade han att kika på snön långt där nere under liften.

Nedfarten från toppen blev kul. I den lilla branten ner till Dalarnas längst så valde jag att placera honom mellan mina ben och plogade för att hålla farten nere. Det är ju lite smalt där.

Vi åkte till Dalen och jag släppte Linus fri där det var lagom lutning och fångade upp honom inför varje liten brant.

"Bra tajming" sa han när jag fångade upp honom med mina utsträckta stavar första gången.

Han kan nu både svänga och stanna, men går det för fort så blir det stjärtbromsen.
Men i dag fanns ju morfars stavar som "nödbromshandtag", så stjärtbromsen behövdes inte.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0