Äldreomsorgen...

Min mamma har några gånger fått fel post, och andra har fått min mammas post.

Hon bor på ett äldreboende (i Oxelösund) där posten inte längre delas ut vid dörren av brevbäraren..
Det sköts numera av personalen som vet var alla bor. Enkelt och effektivt kan man tycka. Riktigt smart tänkt faktiskt.

Men som jag nämnde så blir det numera fel ibland.

Syrran och jag skrev ett snällt brev (mamma vill inte bråka som hon kallar det). Vi skrev det till chefen för äldreboendet  och påpekade att mamma inte tyckte om att få andras brev, eller att andra boende kunde öppna och läsa hennes inkomstbesked och annat. Vilket hade hänt.

Det var för några dagar sedan, men vi har inte fått någon kommentar.

Däremot berättade min mamma nyss att dagens post inte kom före lunch som förr, utan först efter kvällsmålet.
Troligen har man nu infört väldigt noggranna rutiner för postutdelningen som tar tid... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0