Regnig dag men uppehåll under Gutgolfen

Gick några hål med Alf och Erling för att värma upp inför Gutgolfen, men hoppade av på grund av regn och lite ryggont. Åt en paj tillsammans med Ann och Jan och tittade in i shopen hos Fredrik när Ann skulle få sin födelsedagspresent av Jan. En trehjuling och en ny golfbag.


Efter en stunds tittande och funderande över olika vagnar och bagar så bestämde sig Ann.

Bra beslut tycker jag!


Jag passade också på att fotografera ett perfekt utslag av Jan på hål tio.

Bollen tog en svag högerböj och kortaste vägen förbi den luriga ravinen vid 150-pinnen. Läckert!

På rangen pågick träning med små golftjejer under Jockes ledning.



Kul att se hur långt dom skickade iväg bollarna när dom ibland träffade bollen jättebra.

Så småningom började gutarna samlas. Alla anmälda kom, och alla kom i tid.

Den här gången spelade vi slaggolf. Tre fyrbollar och en treboll gick ut och alla hittade hem.

Bollen före oss hade lite uppmjukning med norsk Hallingdans innan dom beträdde första tee.


Jag spelade tillsammans med Håkan S, Björn E och Birger.
Birger började med Bogey, Par, Par, Bogey, Par... dagens vinnar kanske?

På hål sex fick han posera när han tankade källvatten och gjorde därefter dagens enda dubbel...


Men efter det ångade han på och avslutade med Bogey, Bogey, Par.

Birger vann överlägset på 31 slag netto och 23 poäng gav en rejäl sänkning av hcp.
Per S fra Norge fick 35 slag netto och kom tvåa. Jocke E kom trea på 38 netto.
Egon E vann närmast hål (182 cm).

Underbart att se Birgers spel idag.
Min lyckostund inträffade på hål åtta. Efter en del problem på vägen fram så satte jag en lobb från sextio meter i koppen...

Bollen landade ett par meter framför flaggan, rullade mot flaggan och tippade i hål.
Det blev en bra Bogey.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0