Kul golftävling idag. Årets höjdpunkt!

Stråkens El, Idrefjällens Buss & Taxi och Sporthotellets annorlunda tävling.

Lottade fyrbollar spelar en individuell tävling där vissa hål spelas i lag två och två i olika tappningar och spelformer, och på några hål får alla deltagare notera summan av poängen för alla i fyrbollen. Mer vill jag inte avslöja om den "hemliga" spelformen som jag tror är unik.

Bilder från Sporthotellet kommer sent i natt eller imorgon. Där ska vi äta gott och ha prisutdelning om en timme.

Stråken själv delar ut scorekort och startkitt i klubbstugan.


Jag fick spela i lag med Mats, Anders och Gunnar


Gunnar tyckte att jag skulle vara med på bild också, så det blev en till.

Mina ben är ganska bleka efter att bara ha spelat fyra gånger av fyrtio i shorts.

Anki fick vara med i tävlingen eftersom det blev ett återbud. Kul! Vi mötte dom vid korsningen mellan hål åtta och fem och alltså mötte vi dom igen vid hål elva

Anki vilar i skuggan tillsammans med Lennart och två andra trevliga herrar. Inga kommentarer tyckte Lennart och jag insisterade inte på att få höra poängen.

I tävlingen vet vi inte hur det gick än, men jag låg på nionde plats efter första halvan.
Därefter rasade spelet samman i både de individuella hålen och i de olika lagspelen.

Men vi hade härligt väder och riktigt äkta kul på banan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0