Kul golf i småregnigt väder blandat med sol

Träffade också ett kul återbesök på banan.

Ove G är på besök i regnvädret

Alf och Ove säger hej...

Sven var också med, och efter att Ove och Sven spelat 18 hål så gick dom 9 till med Alf.

Svens vagn ser nästan motordriven ut, men det är den inte. Direktimporterad från England...

Jag försökte ta bilder på deras eleganta utslag på hål 10 och var lite för snabb med avtryckaren

Sven blev fryst precis före bollträffen. Full koncentration på bollen i tillslaget.


Ove fångade jag precis efter bollträffen. Ove brukar slå "Draw" men på det här hålet slog han en "Fade", vilket passar perfekt på hål tio för den som kan slå långt.

Jag spelade med Ann, Jan och Jonas, en av sönerna. Alla spelade bra utom jag. Men det var trevligt trots regnet.

Ann spelade bra som vanligt, men Jonas vann vår "Köpenhamnare" med Ann tätt efter och Jan som trea.
Om ni undrar vad Jan pysslar med i bakgrunden så finns en ledtråd här:

Jan tog på sig tröjan igen efter en stunds sol. Och Ann tittar långt efter bollen som hon skickade iväg.

På hål tolv hamnade Jan´s inspel i slänten till höger om green. Det såg ut som ett påskägg i ett rede...


På hål sexton kom ett annat Norgebesök ikapp oss.
Lars och Lena är här och spelade med Lisbeth och Björn. Jag fotograferade två våta och glada tjejer

Lena och utrustningen var ordentligt inpackade i regnet.

Det var för övrigt väldigt många norrmän på banan idag. Ett stort gäng trönder var på plats för att spela och äta gott.

Det syns inte här, men hela uteserveringen under tak var fullsatt med glada norrmän.

Och det är snyggt pyntat med blommor, björkris och en liten midsommarstång i "Rondellen"


Imorgon blir det golf igen. Om det inte regnar mer än idag...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0