Het golf idag!

Erling och jag gick första nio i en tvåboll och spelade match.

Vi smög lite lugnt mellan två fyrbollar och Erling hade fått ordning på puttarna jämfört med gårdagen.

Bollen före oss var en fyrboll där Ove och Siv fick guida två förstagångsbesökar på banan. Jag förstod att en av de spelarna var golfjournalist, så jag tog en bild när han samtalade med Fredrik i pausen efter nio hål.

Adam, Joakim och Kina njöt av maten och värmen under ett skuggande parasoll.

Ove och Siv tog också matpaus, så nu blev paret utan guider på sista nio. Men på hål elva blev det lite väntan så då erbjöd Kenneth och Eva oss att ansluta. För så hette dom. Och oj vilket trevligt sällskap vi fick!

Jag hade spelat bra första nio och fortsatte hyfsat bra. Avgjorde matchen mot Erling redan på hål 14. Vi som oftast brukar spela jämnt ända till green på hål arton...

På hål femton blev det fotografering av mitt spelsällskap

Och jag sa till på skarpen om att lyfta av kepsarna den här gången...

Både Eva och Kenneth kan numera golfa på heltid om dom vill trots att dom inte har åldern inne ;-)

Kenneth har jobbat som sportfotograf tidigare och följt Ingemar Stenmark runt om i världen, och bott i USA och följt golfen när Annika Sörenstam slog igenom... 

Trevligt sällskap och många intressanta berättelser. Den om Judy Foster i kavaj på en barstol var härlig  ;-)
Och bra golf!
Kenneth gick på sitt hcp, Eva hade 33 poäng och jag hade 34 poäng efter sjutton hål. På hål arton hade jag bara en sandwedge kvar efter två slag, men tåade upp bollen i greenbunkern, tvärduffade första bunkerslaget och missade putten. Det slutade alltså med sju i och totalt 35 poäng. Erling hade nästan 30 poäng när vi var i mål...

Svettigt kul runda alltså. Nu är det 27 grader på min termometer i skuggan.

Kommentarer
Postat av: Kenneth o Eva Jonasson

Hej Uffe.

Eva och jag har just läs din blogg. Jättetrevlig. Fina bilder på oss.

Kul att se oss på nätet. Vi kommer att föja den i framtiden.

Tack än en gång för trevligt sällskap. Hälsa Erling.

Ha en skön sommar. EVA KENNETH

2009-06-29 @ 21:46:46
Postat av: Uffe

Tack själva!

Och alltid kul med nya läsare...

Hopppas att ni slipper åska imorgon.

Ulf

2009-06-29 @ 21:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0