Intressant golf idag efter gårdagens tankar...

Jag spelade med Alf, Erling och Nigel. Före rundan berättade jag om gårdagens Zengolf för Alf och Nigel.

Vi bestämde därför att vara tysta på tee och några sekunder inför varje annat slag. Vi bestämde också att inte berömma varandras bra slag eller förklara varför våra egna dåliga slag blev så dåliga.

Nigel spelade sin första runda i år och hade lite problem med en del golfslag under de första nio hålen, men uppskattade att det var tyst under förberedelserna. Han kom igen rejält efter fikat i halvtid. Utslaget på hål tio var suveränt.

Min boll ligger till höger i bildkant. Erlings boll ligger bakom Erling och Alfs boll en bit längre fram bakom Alf.  Nigels boll syns nästan inte

Nigel skickade snyggt upp bollen på green

Bollen rullade förbi flaggan och Birdieputten blev lång. Men det blev ett enkelt Par på hålet.

Vi spelade Bästboll Match och efter tio hål var vi  nu "All square". Nigel och jag mot Alf och Erling.

Vi pratade medan vi promenerade, men var ovanligt tysta på tee och när vi skulle slå våra golfslag. Men framför allt så kommenterade vi inte våra egna misslyckade golfslag.

Erling och jag skämtade ibland om att vi klev ur vår vanliga kropp och lyssnade på fågelkvittret istället för att gräva ner oss i tankar om varför vi ibland kan slå så usla golfslag.

På hål sexton släppte vi igenom en ojämn boll efter diverse letande. Med ojämn menar jag att en av spelarna hade väldigt långa och raka utslag som ibland jagade oss i hälarna. Inte så att det var på minsta sätt störande eller obehagligt, men eftersom vi strulade så släppte vi igenom dom.

Men då blev det strul. Oj vad skönt med en paus och lite vila tyckte Nigel som spelade årets första runda.

I det här läget var ställningen mellan Team Nigel&Ulf och Team Alf&Erling "All square". Lika alltså.
Jag gjorde en Bogey på hålet och vi var ett upp inför hål sjutton.

Alf fick tre poäng för sin Bogey på hål sjutton så nu skulle det avgöras på sista hålet...

Alla fyra hade hyggliga utslag, men sen började det strula utom för Alf.
Alf hade Birdieputt efter att vi andra strulat på vägen fram. Par för Alf räckte med råge till seger. Och Par blev det.

Slutkommentar om det hela:

Alf brukar annars prata mer än många andra före en golfsving... men inte idag... idag gjorde han 36 poäng och gick på sitt hcp...

För egen del så kändes det också bra. Jag försökte ofta kasta bort dåliga tankar genom att ta ett steg åt sidan (bildigt OCH bokstavligt) och andas med magen och lyssna på fåglarna och vinden.. tyvärr gjorde jag det inte på hål åtta och nio där jag kan få extra bonus på ett Par eller en Bogey. Där fastnade mina tankar i den vanliga poängjakten i stället för att tänka på en vacker golfsving.

Men 30 poäng med två streckade hål och två trippelbogeys är inte illa för en sån som jag.

Och Erling gjorde en Birdie på hål tre.

Imorgon är det tävling. Citroen Golf Tour.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0