Härligt väder och fullbokat på banan

Inge och Lars jobbade som Banvärdar.
Inge visar upp bokningslistan medan Jan-Erik värmer upp med några provsvingar



Erling, Jan-Erik och jag skulle spela en fyrboll med en obekant som aldrig infann sig...

Vi gik därför en treboll och närmast före oss hade vi en fyrboll som gick bakom alla andra som gått ut tidigare, men vi fick aldrig vänta. Varje gång vi kom upp på tee för att slå så var dom redan utom skotthåll.

Jan-Erik tankar vatten i fjällbäcken på hål sex


Vi gick de första nio hålen på knappt två timmar utan jäkt. Fyrbollen bakom oss var två hål efter när vi puttade på hål sju.

Men när vi skulle spela de sista nio efter tio minuters paus var det plötsligt folk framför oss. Någon av de första bollarna på morgonen hade väl tagit en extra lång rast. Men vi hamnade aldrig i någon störande kö och gick rundan på 4 timmar och 20 minuter utan att ha någon jagande i hälarna.

Jag kände mig komfortabel i en klar ledning efter nio hål. 21 poäng på nio hål gör man ju inte så ofta. Kunde ha blivit mer om jag inte gjort sju i på hål nio.

En vy från hål tio bort mot hål sexton och fjällen

Jag låg tio meter från green på hål tio efter två slag, men det slutade med att jag behövde fem till innan bollen var i hål!

Istället för att fokusera på mina golfslag så började jag fundera på om jag skulle förlora trots en klar ledning...

Det var i stort sett fullt på parkeringen. Bilar, husbilar och husvagnar. Ett husvagnsekipage är tydligen på väg ut eftersom det står i en av de två utfarterna från parkeringen...

... men icke sa nicke. Det var tydligen ett lite märkligt parkerat husvagnsekipage såg vi när vi spelat klart.


Hur det gick i vår lilla golftävling är värt att nämna trots allt.

Jan-Erik vann!
Jag kom visserligen tvåa före Erling som led av ett ömmande finger i högerhanden, men det är märkligt hur man kan tappa både golfsving och känslan på green under en golfrunda.

Men Jan-Erik spelade väldigt bra och hade 17 poäng med ett streckat hål på sista nio...

Efter golfen hälsade jag på hos Arne och fotograferade ett par av hans nyare målningar

Solbadare


Och en påklädd med två solbadare. Kanske solen gick i moln så att det är dags att klä sig...

Härliga målningar och fler är på gång. Jag gillade speciellt en som inte är färdig, men jag ska smyga in till ateljen och fotografera den om några dagar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0