Härlig golf idag...

Fick sällskap med Nigel och Jan-Erik J.

Som ofta på senare tid gick de första nio hålen bra för mig. 21 poäng med ett streckat hål...
"Då blir det 42 poäng efter arton hål" sa Nigel.

Jag svarade genom att berätta hur illa det gått de senaste rundorna på de sista nio, men jag kom också ihåg att jag förr om åren ibland spelat bäst på de sista nio efter en dålig start.

På tee vid hål tolv blev det tid för lite fotografering


Nigel och Jan-Erik...

... och Nigel tyckte att även jag skulle vara med på bild

I det här läget hade jag 26 poäng. 4 poäng bättre än hcp alltså...
Nigel tippade att jag skulle ha 35 poäng efter hål femton, och det stämde på pricken.

Men jag hade inga funderingar på poäng eller sänkning av hcp eller kommande problem, eller golf över huvud taget.
Jag bara njöt av sällskapet och fokuserade bara på rätt beslut några sekunder före varje golfslag.
Det blev nog bara 25 minuter golf idag och 4 timmar av trevligt umgänge i härligt väder.

När vi slog ut på hål arton hade jag 39 poäng. Efter två slag mitt i fairway så rullade jag upp det tredje på green mellan bunkrarna. Birdieputt alltså. Första gången i år tror jag. Lämnade Birdiputten en dryg meter kort och missade parputten vid hålkanten. Men Bogey och totalt 41 poäng blev det.

Nytt hcp 16,5

Mycket på grund av härlig coaching av Nigel och trevligt sällskap med Jan-Erik J.

Härlig golfdag alltså.

Men min Mobiltelefon har fått spader... knapparna fungerar inte, och när jag nyss försökte läsa ett SMS så började den bara bläddra i mappen och det var ett elände att få hejd på bläddrandet...
Samma sak när jag ska söka ett telefonnummer i min katalog, bara ett evigt bläddrande som knappt går att få hejd på...

Kommentarer
Postat av: anki

Grattis!! Jätte-kul, vilken runda. Är det zengolf-kursen som börjar ge sådana där lysande resultat?

Ska bli spännande att se "live".

Hälsn. Anki

2009-07-18 @ 22:06:07
Postat av: Uffe

Tack.

Jag tror att det kan vara en del gamla insikter om golfens mentala bit som fick sig en tankeställare.. Att veta är en sak, men att försöka tillämpa det i fyra timmar är jättesvårt. Speciellt om man inte tror att det hjälper.

2009-07-19 @ 00:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0