Golfen gick som en dans med Barbados på plats...

Jag tror att dom fortfarande sussade gott i bussen, efter deras sena ankomst i natt, när jag anlände vi niotiden.


Den snygga bilen i förgrunden är min, och i det stora gula hotellet i bakgrunden snarkas det kanske fortfarande...

Vi som gick i en treboll var Jan-Erik, Birger och Ulf.
Skalman och Nappe var banvärdar.

Jag ville inte störa Banvärdarna med att ta bilder, dessutom var dom ju utspridda på banan så att man kunde tro att dom var minst fyra...

Och jag var avslappat laddad för att spela golf i några minuter per hål och kunna ägna resten av tiden åt att promenera, njuta av vädret och snacka med spelkompisarna.
Som vid ett par gånger tidigare den senaste veckan så fungerade den inställningen bra för mig.

Vid hål fem finns en korsande promenadväg med plingelingklocka för de som är på väg från hål sju till åtta.
Nu finns en ny promenadväg mellan gul och röd tee på hål fem.

Jag såg spåret i gräset igår och undrade vem som skurit ett spår i gräset..

Skalman gjorde mig uppmärksam på att det var en nybyggd autostrada för myror!

Dags att sätta upp en ny liten pingla... eller en skylt om att man bör undvika toppade bollar från gul tee...

Jag hade 20 poäng efter nio hål och trygg ledning i både Poängbogeyn och Köpenhamnaren.
Men nu vaknade Jan-Erik upp rejält. Även Birger kom igång med spelet. Birger hade ju en klar ursäkt för sin svaga inledning i form av Gutgolfens andraplats igår och nysänkt hcp.. ;-) 

Jan-Erik inledde sista nio med en Bogey och tre Par och en Birdie ... och eftersom Birger inledde med fem Bogey och ett Par, så började det likna ett rejält hot mot min "trygga" ledning (nytillkomna läsare bör veta att vi alla tre är Bogeyspelare).

På hål sexton försökte jag spela fram till vattnet med en Sandwedge, men toppade den i vattnet.
Jan-Erik och Birger låg fyra meter längre fram och satsade på att passera Havet på två. Båda lyckades naturligtvis.

Jag fick droppa och slå mitt fjärde över vattnet.

Birger fick ändå inget idealläge för sitt tredje slag mot green.

Birger avvaktar Jan-Eriks inspel mot green och begrundar ett knepigt läge längst in i viken efter 150-pinnen. Både svår stans, långt gräs och en kvist i baksvingen.

Men han fixade det bra..

Han högg till bollen så att den flög bra långt.

Tävlingen slutade med följande resultat:
Jan-Erik vann Köpenhamnaren med Ulf som tvåa.
Poängbogeyn vann Ulf före Jan-Erik.

Birger ägnade mesta tiden åt att testa några nya slag som han tycker att han behöver efter gårdagens sänkning av hcp.. ;-)  f-låt Birger, men du berättade det för mig innan vi gick ut... och 16 poäng på sista nio visar ju att det börjar fungera.

Barbadosgrabbarna såg vi kanske på hål tolv, men jag känner ju inte igen dom. Det var i alla fall fyra kilar som slog varierande långt och ibland snett när vi var på hål tretton. Lite danssväng över det hela... och eftersom vi hade släppt igenom två bollar så kan man ju kolla i loggboken..

Det är ju viktigt att veta om man har hukat sig för ett panikartat FORE från Barbados, eller om det var vem som helst.. hi, hi ;-)  
Jag MÅSTE försöka klura ut det tillsammans med Kina eller Pål imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0