27 golfhål idag

Spelade först arton hål med Alf, Birger och Classe.

På väg till golfbanan tog jag ett par bilder på förberedelserna inför tältresningen till Idre Yran.


Kraftiga lättmetallstolpar, men en munsbit för en glad gut


På golfbanan blev det inte tid till fotograferande under vår viktiga runda där vi spelade både Bästboll Match, Köpenhamnar och Poänbogey. I Matchen var det Classe och jag mot Alf och Birger.

Classe och jag var ett upp efter sex hål och två ner efter nio hål. Efter fjorton hål var vi fortfaande två ner, men sedan rasade det. Alf och Birger vann med 4/2.

Köpenhamnaren vann jag före Birger med Alf som trea.
Poängbogeyn vann Alf med Birger som tvåa och jag trea.

När vi avslutat kom Lennart, Mari och Jan-Erik K in efter nio spelade hål. Jag följde med dom de sista nio.

Jan-Erik hade nyss köpt en ny Driver, och den fungerade bra. Utslaget på hål tio låg vid hundraplattan

Snyggt inspel från 98 meter, men bollen rullade över green lite.

På hål sjutton tog vi en liten fotopaus. Mari kollade sin score och hade 31 poäng med två hål kvar att spela.

Mari hade hela tiden fantastiskt fina utslag och givetvis många andra bra slag också. Hon har en härlig golfsving helt enkelt.

Och Lennart ställde också upp för en gruppbild

Mari avslutade på 35 poäng och vi andra hade färre...

Trevligt att få avsluta en kul golfdag med mestadels mulet och svalare väder i sol, och med nytt och trevligt sällskap.

På hemvägen fotograferade jag fortsättningen av tältresningen.

Nästan klart!

Återstår dock mycket än, bland annat dansgolvet...


Imorgon blir det golf med Jan-Erik, och eventuellt Erling, klockan 10:42 om vädret blir hyfsat.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0