Senaste nytt...

... kikade in på Aftonbladets hemsida.

Senaste nytt på Aftonbladets hemsida.

  1. Biljetter till Obamas installation säljs på svarta börsen
  2. Protester mot regeringen i Riga (Lettland alltså)
  3. Barn under två år bör inte se på TV
  4. Lista: Här är Sveriges farligaste arbetsplatser
  5. Tappar en semestervecka

Och så fortsätter det


På tjugofjuttonde plats kan man nu gå ner 8 kilo på 8 veckor

Och fortsätter


28. En polis körde rattfull - med chefen bredvid.

Oj, med chefen bredvid...


Men i Gaza är det inget nytt som hänt. Där bråkar dom ju som förr.


Jo men titta.

På tretitofyrtio plats står det att det var värre bombardemang än vanligt.


Varför berättar inte Aftonbladet mer om matchen?


Hur är ställningen?

Vem leder?

Vem vinner?


Jag kan svara på den första frågan.  
Svaret är att läsarna tröttnat och rubriksättarna har slut på ord.

Och det är ju inte så konstigt eftersom matchen är uppgjord sedan länge, och lagen på plan bara är brickor i ett större spel. 

Ett spel som kanske är viktigare än människoliv långt där borta...
Ett spel där åskådare långt borta applåderar när små treåriga terroristbebisar klyvs, eldas upp eller bara blir av med en arm eller ett ben ...

Men till skillnad från tidigare matcher, ständigt återkommande efter 60 års försök att konstruera ett nytt land som plåster på såren efter judeutrotningen, så har den här matchen fler åskådare.

Ett nytt och konstruerat land med innevånare som tror att dom har rätt att hämnas, och ockupera, och bete sig som svin i all framtid.. 

Jag har bara ett förslag till hur vi kanske kan bidra till en lösning..
Fick det från en taxichaufför i Kairo, via min son.

Länk här. Jag kan översätta till svenska, men inte just nu.... min Saab har funkat bra i många år. Men nu kör jag en tysk Ford.

Någon som läst "Taxi"? Inte jag, men  jag blev nyfiken efter att ha läst Pers lilla berättelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0