Nyser och myser framför TV:n idag.

Kul skidåkning på TV och lagom kallt ute. Minus tio.

Trodde att jag hade en rejäl förkylning på gång, men det verkar utveckla sig i rätt riktning.

Har varit ute några minuter, men mesta tiden har jag tillbringat vid TV:n och datorn.
Lyssnade, och tittade, igenom Maggies direktsändning från seminariet på IVA igår.

Ganska slätstruket seminarium, men kul att IVA tog upp klimatämnet på det sätt dom gjorde.

För mig blir det allt mer uppenbart att Industrin parerar för politiska beslut och lyssnar på media för att försöka utröna hur politikerna kommer att agera. Och samtidigt får dom en bild över hur marknaden ser ut. Och dom får den via media. 

Gissa om det blir tvära kast! 

Jag har träffat mängder av ägare till onödigt stora bilar som klagar på att tillverkarna inte har satsat på mindre och mer miljövänliga bilar. Och som dessutom beskyller politikerna för att dom inte reglerat marknaden bättre.

Man suckar djupt.
Tänk själv, tycker jag.

Och agera därefter. Alla kan ju inte ha fel.

Blev lite luddigt och svårtolkat kanske. Jag menade att fler bör tänka själva, och inte bara lyssna på media. Fler bör våga tänka och tycka själva, utan att försöka lyssna på media för att kolla vad som är populärt tänkt och tyckt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0