Ford i Mora...

Jag skrev tidigare om det olustiga problemet med bilen som i övrigt fungerar bra.

Telefonsamtalet som jag beskrev tidigare har jag nu bett att få redogjort i skrift.

Bakgrunden är att ett tidigare sporadiskt uppträtt fel plötsligt uppstod två gånger på en halvtimme när verkstaden provkörde och hittade felet. Påstår dom...

Märkligt att ett problem uppstår två gånger under en provkörning, och dessutom uppträder annorlunda än vad ägaren tidigare upplevt. Men det är ju bara vad verkstaden beskriver i efterhand.

Jag tror att dom ljuger.

Och det kostade 3 000 kr trots att det sporadiska felet fanns kvar.
Andra gången dom skulle åtgärda problemet kostade det dubbelt så mycket som dom uppgett på telefon. Men jag lyckades få ner priset till i närheten av det utlovade.

Och det sporadiskt uppdykande  problemet kvarstår som tidigare...

Ford i Mora har alltså tjänat cirka 4 000 kr utan att veta vad det var för problem som kunden hade. Och troligen har dom inte lärt sig annat än att det går att ta betalt för vad som helst...

Jag återkommer i ärendet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0