Vi blev bara två golfare i dag...

... och vi spelade Covered Bridge. Alf och jag.

Erling hade fått förhinder på grund av snön och skid-VM på TV.
Men för Alf blev det premiär i simulatorn, och han blev positivt överraskad och intresserad av fler rundor.



Vi hoppade över övningsspel i olika varianter och gick direkt upp på första Tee. Jag valde Covered Bridge eftersom jag tyckte att jag kunde banan, och det är kul med all publik på den banan. Extra spännande att slå en boll i en smal glugg mellan åskådarleden. Ungefär som man ser på TV ibland när proffsen spelar. Ibland står dom otäckt nära, och då svingar man extra lugnt och resultatet blir bättre.... proffsen har det alltså lättare. ;-)

Det finns publik på många fler banor, men en del är helt utan publik.



Här ropade båda "Fooore", eftersom bollen drog iväg mot publiken.

Vi hade en spännande match. Det böljade fram och tillbaka, och Alf vann på med ett slag på sista hålet.  Precis så spännande som det ska vara.

Och jag hann se ett VM-silver i skidskytte innan vi spelade golf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0