Tänkte åka skidor idag

Men väl upp på Idre Fjäll i det vackra vädret så ångrade jag mig. Det blåste lite för mycket för en alltmer väderkräsen Idrebo... eller också har jag bara blivit lat...



Nu ska jag göra ett nytt försök att efterlysa en bakre stötfångare till min Ford. Jag hittade en i Uppsala, men tyvärr var det inte helt rätt modell. Årsmodell, färg, motor, växellåda stämde, men min bil har en lite annorlunda bakdel och kallas fem-dörrars eftersom bakrutan sitter i bakluckan... Och då skiljer det lite i stötfångarens utformning.

Så här ser min ut, om någon händelsevis skulle kunna tipsa...

Ford Scorpio Ghia Cosworth 1994 och färgen kallas Turmalingrön. En mörkt grön metalliclack som nästan ser svart ut...

Men jag har i alla fall hittat en instruktionsbok på svenska. Den jag har är på tyska, och vissa detaljer är lite svåra att fatta även om jag både läst och pratat en del tyska i min ungdom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0