Samres, gamla tanter och media...

En nittioårig kvinna med dålig syn lämnades av i skogen därför att taxchauffören inte klarade att köra den sista kilometern på grund av isgata.

Jag hörde en intervju med kvinnan på radio med Lotta Brommé tidigare idag.
Hon var väldigt pigg och talför och beskrev varför hon blev så paff över att bilen åkte vidare och lämnade henne i skogskanten en kilometer från stugan hon skulle besöka. Hon sa att hon blev mållös.
Men hon tog sig fram genom att ta stöd mot träd och genom att hålla sig i grenar när hon snubblade sig fram bland stubbar, buskar och lingonris. Hon berättade också att hon inte vågade krypa eftersom hon hade så ont i ett knä.
Lotta frågade om om inte var arg nu. Tanten svarade att hon efteråt blev ganska förbannad...

Hemresan gick bra eftersom den chauffören inte hade problem med att köra bil på halkigt underlag.

Såg nyss ett reportage på Rapport om samma händelse. Där beskrevs det annorlunda. Där påstod man att hon tvingades krypa hem... häftigt.

Hela grejen är bedrövligt osannolik, men SAMRES ÄR EN KONSTIG FÖRETEELSE.

Och MEDIA ÄR EN KONSTIG FÖRETEELSE.

Rapport nappade på händelsen, men förvanskade den för att den skulle motivera en plats i nyhetsflödet..

Att Samres inte kan göra ett bra jobb överraskar mig inte. Troligen ingen annan heller...

Men att Rapport vinklar en bagatell så mycket för att skapa dramatik stör mig.
Och jag blir mer bedrövad och besviken än förvånad.

Vem kan man lita på?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0