Om äldreomsorg...

Min mamma är 96 år och pigg i huvudet. Hon bor på ett äldreboende med personal dygnet runt.

För några timmar sedan fick hon väldigt ont i en fot. Hon larmade personalen och ringde min syster som bor 20 mil bort.
Min syster ringde mig.

Jag ringde min mamma som efter en timme inte fått besök av någon som kunde undersöka hennes fot. Hon har haft cirkulationsproblem och genomgick en stor och besvärlig operation för ett par år sedan. Så givetvis var hon orolig för om det kunde handla om en propp.

Jag ringde jourhavande sjuksköterska som var på väg till mamma ytterligare någon timme senare.

Efter att min mamma fått Alvedon och blivit undersökt så ringde jag sjuksköterskan igen.

Jag berättade att jag bor 45 mil bort och att min syster bor 20 mil bort, och att det vore bra om hon ville be personalen på äldreboendet titta till min mamma nu och i natt.

Hon svarade: OJ! Så långt bort.
Och lovade att kontakta personalen...

Äldreomsorgen tror nog att alla gamla har anhöriga inpå knuten.
Det kanske fungerar så i många politikers fantasivärld?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0